Samochody dostawcze – czy są awaryjne?

Po drogach jeździ coraz więcej samochodów a wśród nich także więcej samochodów użytkowych. Od czasu gdy Polacy zaczęli „brać swój los w swoje ręce” założyli wiele większych i mniejszych firm, w prowadzeniu których niezbędne stały się samochody transportowe. Stopniowo znikały siermiężne syreny bosto, tarpany, polonezy kombi i żuki. Wypierały je nowocześniejsze i mniej awaryjne samochody sprawdzane z Zachodu. Samochody dostawcze wykorzystywane są w wielu branżach i można je jeszcze dodatkowo dostosować do potrzeb konkretnego klienta zabudowując odpowiednio wnętrze, wzmacniając podwozie, montując specjalne uchwyty do przewożenia dodatkowego sprzętu lub przyczep albo też montując klimatyzację.

Tu: Samochodowo.pl

Większość producentów samochodów ma w swej ofercie dużą gamę samochodów użytkowych, którą cały czas poszerzają i unowocześniają starając się przekonać klientów do swojej marki. Często klient zadowolony z marki wymieniając samochód na nowszy lub większy wybiera wóz tego samego producenta. Przyglądając się ofercie forda znajdziemy w niej transita couriera niewielki samochód idealnie sprawdzający się w mieście. Pozornie nie wygląda na bardzo pojemny ale przestrzeń wewnętrzną można powiększyć składając siedzenie pasażera. Można go nabyć w wersji benzynowej lub z silnikiem wysokoprężnym – w każdej z tych wersji zużywa bardzo mało paliwa.

Ford transit connect ma dużo większy rozstaw osi i większą ładowność do około 1000 kilogramów. Można w nim bezpiecznie przewozić długie ładunki więc często jest wybierany przez właścicieli firm budowlanych. W tym modelu także montowane są silniki benzynowe lub diesla o wysokim poziomie mocy. Ten model posiada podwójny fotel pasażera czyli mogą w nim wygodnie podróżować trzy osoby, chyba że wybrany zostanie egzemplarz z podwójną kabiną dla pięciu osób. Największy z nich ford transit można kupić w kilku wersjach o różnych rozstawach osi, różnych wielkościach kabin i wysokościach dachu oraz z silnikami benzynowymi i diesla. Jego pojemność może wynosić nawet ponad 15 tys. m³  i zmieścić ładunek do długości  4,2 m.